מסלול:

תשואה מצטברת

תשואות קופות גמל


שתף:

מוצרי חיסכון והשקעה נועדו לאפשר לכל אזרח לחסוך מכספו, ולגרום לו להניב תשואות לימים בהם הוא לא יוכל לעבוד ולהשתכר – לאחר גיל פרישה. אך לא רק, מוצרי חיסכון נועדו לאפשר הוצאות גדולות כמו שיפוצים, לימודים מקצועיים וכדומה. כדי להשקיע בקופת גמל משתלמת יש לערוך בדיקה של תשואות קופות גמל. התשואות הינן הרווחים שהקופה מצליחה להניב במהלך תקופת ההשקעה. כלומר, סכומי הכסף שמצטברים לטובת החוסך לצד סכום ההשקעה הראשוני שלו. מובן שכאשר בוחרים להשקיע באמצעות קופת גמל להשקעה חשוב לבדוק את גובה התשואות, כדי לוודא כי החיסכון עומד להיות רווחי ולהניב לכם תשואות.

כיצד בודקים תשואות קופות גמל?

השוואת קופות גמל מאפשרת לנו לאתר מבין קופות הגמל המוצעות את זו שמניבה תשואות משמעותיות ביותר. את גובה התשואות ניתן לבדוק בנתונים שמפרסם משרד האוצר על מנת לאפשר לכל אזרח לבחור את מוצרי ההשקעה שלו בהתאם ליכולות, לתוכניות ולרצונות שלו. בדיקה במחשבון תשואות קופות גמל חייבת לקחת בחשבון את העובדה שאי אפשר לבדוק את התשואות באופן נקודתי ומקומי, אלא צריך לעקוב אחרי קופת הגמל במבט שכולל טווח של שנים מספר. כי בכל קופת גמל שהיא יש עליות וירידות. יש תנודות לפה ולשם. אך מה שקובע בסופו של דבר את הרווחיות של הקופה זה המגמה הכללית של הקופה לאורך מספר שנים. במבט כזה ניתן לראות האם הקופה בסופו של דבר הניבה תשואות, וכמה.

הסיכון של קופות הגמל

אך מעבר לעניין תשואות קופות גמל יש לזכור כי צריך להתייחס להיבטים נוספים בהשקעה ובקופת הגמל. הכוונה לפרטים משמעותיים נוספים שמשליכים על הרווחיות ולכן גם על הבחירה שלכם בקופת גמל.

  • דמי ניהול – בכל קופת גמל משלמים לבית ההשקעות או לחברת הביטוח עלות שנמדדת באחוזים מסכום החיסכון. העלות הזו נגזרת מסכום החיסכון שלכם. המשמעות היא שהעלות מפחיתה את סכומי הכסף שמצטברים לטובתכם. אם אתם מצליחים לאתר קופות גמל שעלויות דמי הניהול שלה מינימליות, אתם מצליחים לחסוך בהוצאות וכך להגדיל את הסכומים שלכם.
  • מדד שארפ – חובה לבדוק את מדד שארפ של הקופה. לכל קופת גמל ולכל השקעה אחרת יש סיכונים ברמה כזו או אחרת. מדד שארפ מציג בפנינו תמונה ברורה לגבי הסיכונים של הקופה ביחס לתשואות שלה. מדד שארפ גבוה הוא כדאי ומומלץ יותר. לכן מומלץ בעת השוואת קופות גמל להשקעה לבדוק את הנתון הזה כדי לזהות איזו קופת גמל הינה רווחית אך בטוחה.
  • יציבות הקופה – כדאי לבדוק את היקפי הכספים של קופת הגמל כדי להחליט האם היא מתאימה לכם. הקופה צריכה להיות יציבה כמובן, ככל שיש בה יותר כספים וחברים רבים יותר, יש לה יציבות רבה יותר. אך אם אתם מחפשים התאמות אופטימליות ואפיקי השקעה ספציפיים, יתכן שתעדיפו קופה קטנה ומאפשרת יותר.
  • תשואות קופות גמל – עיינו בתשואות של קופות הגמל לאורך השנה האחרונה כמו גם לאורך חמש שנים. נתונים אלו מציגים בפניכם את התשואות שהקופות הללו הצליחו להניב במהלך תקופות אלו. אם המגמה יציבה ועודנה קיימת, הדבר בהחלט נותן לכם אור ירוק ביחס לקופת הגמל.

נתונים מדויקים ומעודכנים לצורך קבלת החלטה

תשואות קופות גמל והשוואה בין קופות שונות מציגות בפני כל המעוניין את הנתונים על מנת לאפשר לו לקבל החלטה כדאית עבורו. את הנתונים ניתן לקבל באופן עצמי באמצעות פלטפורמות מקוונות, אך לא כל חוסך וכל משקיע מהשורה מסוגלים לנתח את הנתונים ולקבל החלטות משמעותיות על בסיס אלו. במקרים רבים יומלץ על פניה גורם מקצועי שיודע לכוון את הלקוחות לקופות הגמל המשתלמות ביותר להם, בהתאם לסכומי הכסף שהם מעוניינים להפקיד ובהתאם לנתונים נוספים כמו גיל, מצב אישי, תוכניות לגיל פרישה ועוד.

אופי ההשקעות של קופות הגמל

תשואות קופות גמל הם נתון משמעותי מאוד אשר כל משקיע וכל חוסך מעוניין להבטיח שהוא יניב את המקסימום שאפשר. אך יחד עם זאת חשוב לבדוק את אפיקי ההשקעה של קופת הגמל. כיוון שאפיקי ההשקעה משליכים על הסיכונים כמו גם על הסיכויים להנבת תשואות. יש לכל קופת גמל אפיקים משלה, ואתם צריכים לקבל את המידע כדי להחליט מה מתאים לכם. השקעה במניות? אגרות חוב? נדל"ן?

לאילו מטרות מתאים לבחור קופת גמל?

קופת גמל היא מוצר חיסכון שמתאים לכל אזרח, שכיר כעצמאי, אשר מעוניין לחסוך כסף לטווח הארוך. חשוב לבדוק תשואות קופות גמל לבחירה הקופה המתאימה.

האם קופת גמל יכולה לשמש כחיסכון פנסיוני?

אכן, קופות גמל מיועדות במקרים רבים לשמש כחיסכון פנסיוני. מה גם שכאשר מושכים את הכספים לאחר גיל פרישה ייהנה החוסך מהטבות מס על הרווחים הכספיים. מה שיגרום לחוסכים לשמור על החיסכון שלהם לימים בהם הם לא יוכלו לעבוד ולהרוויח למחייתם.

תשואות קופות גמל הם מדד חשוב לבדיקה ולהשוואה, לקראת בחירה של קופת גמל משלכם לחיסכון ולהשקעה – עם גמל נט תוכלו לערוך הבדיקה בקלות ובמהירות. את הבדיקות ואת ההשוואות תוכלו לערוך בעצמכם מול נתונים המוגשים לציבור על ידי משרד האוצר. אך ההמלצה היא לקבל החלטות על בסיס ידע מקצועי של יועצים מומחים בתחום הפיננסים, הביטוחים והחיסכון. שכן הודות לידע המקצועי לצד המיומנות הרבה הם יוכלו להציע לכם מענה אישי ומותאם והמלצה מדויקת לכם.

שתף:

מעוניין לקבל ייעוץ מקצועי ללא התחייבות? חייגו 053-251-9595

או השאירו פרטים ויועץ מקצועי מוסמך ישמח לסייע לכם

    FEEDBACK

    Description

    Accessibility Statement

    array(0) { }