מסלול:

תשואה מצטברת

קרן השתלמות לשכיר ועצמאי – יתרונות


שתף:

במקורה, קרן השתלמות לשכיר ועצמאי הייתה מיועדת, אך ורק, לצרכי מימון השתלמויות וקורסים מקצועיים. עם השנים, היא הפכה לאפיק חיסכון אטרקטיבי, אשר ממנו יכולים ליהנות כל החוסכים, עצמאים ושכירים כאחד.

מהם יתרונות קרן השתלמות לשכיר ועצמאי?

חיסכון בקרן השתלמות מעניק לכם פטור ייחודי ממיסוי על רווחי ההון. על כן, רגע לפני שאתם כבר צועדים לבדוק ולסגור את הכספים בקרן זו או אחרת, מומלץ שתעשו סקרן שוק איכותי על קרן השתלמות השוואה ושאר פרטים עבור שכיר ועצמאי כדי להבין מהו אפיק החיסכון היחיד (פרט לחיסכון פנסיוני) אשר באמצעותו ניתן ליהנות מהפטור המלא בעבור רווחים בנצברים בו להפקדות שגובהן עד לתקרה שאותה קובע החוק.

נזילות החיסכון בקרן השתלמות לשכיר ועצמאי מסוכמת מראש

על אף, שכאמור, בעבר, קרן השתלמות לשכיר ועצמאי שימשה לצרכי השתלמויות מקצועיות, כיום, את הסכום שחסכתם בקרן כזו, תהיו רשאים למשוך, לכל מטרה שהיא, לאחר שש שנים מתחילת ההפקדה בקרן. לחילופין, אם תבחרו כך, תוכלו להמשיך לחסוך בקרן על לגיל הפרישה, וכפועל יוצא מכך, ליהנות מאותן תשואות והטבות המס הנלוות לכך. ראוי לציין, כל סכום שהופקד לאחר חלוף שש שנים ייחשב לנזיל עבורכם באופן מיידי.

פותחת בפניכם את האופציה לקבלת הלוואה בתנאים אטרקטיביים

בעת חיסכון בקרן השתלמות לשכיר ועצמאי תחשבו זכאים לקבלת הלוואה לכל מטרה שתהיה, בתנאים אטרקטיביים מהרגיל, כנגד החיסכון בקרן. כך, תוכלו להשתמש, כבר היום, בכספי החיסכון לצרכי ההווה, ובד בבד עם כך, גם להמשיך בחיסכון בקרן וליהנות מכל ההטבות הנלוות לו.

ניהול ההשקעות בקרן השתלמות לשכיר ועצמאי הינו גמיש

בזמן החיסכון בקרן ההשתלמות לשכיר ועצמאי תעמוד בפניכם האפשרות לבחירה בין לא מעט מסלולי השקעה, וזאת, על פי רמת הסיכון המתאימה לכם. לאחר שביצעתם השוואת קרן השתלמות ומצאתם את בית העסק בו הכי משתלם לאחסן את הקרן שלכם תוכלו לבחור מבין המסלולים המוצעים. בנוסף, תוכלו לעבור, בכל עת, בין המסלולים השונים ללא צורך בתשלום מס. יתר על כן, תוכלו גם להעביר את קרן ההשתלמות שלכם מחברה אחת לחברתה, אף זאת – ללא צורך בתשלום מס. קרנות השתלמות השוואה ושאר הצעדים שאתם עושים על מנת לבחור את קרן ההשתלמות המתאימה בהחלט משתלמים, והסבלנות כאן היא הדבר הטוב ביותר. בסופו של דבר אתם מפקידים בקרן ההשתלמות את העתיד שלכם. 

שכירים? החיסכון שלכם הוא על חשבונו של המעסיק

על אף שרבים אינם מודעים לכך, יתרונה המשמעותי הנוסף של קרן השתלמות לשכיר ועצמאי עבור שכירים, הוא כי על כל סכום שתפקידו, על חשבונכם, בקרן השתלמות, המעסיק, לרוב (בהתאם להסכם העבודה) מפקיד פי שלושה מסכום זה. כך, שלמעשה, מדובר בתוספת שכר משמעותית למדי.

עצמאים? גם אתם זוכים בהטבות מס נאות

אף העצמאים הבוחרים לחסוך את כספם בקרן השתלמות, זכאים לפטור מתשלום מס ההכנסה עד לתקרה שאותה קבע החוק. זאת, כמובן, בנוסף ליתרונות הידועים של קרן ההשתלמות, כניהול השקעות גמיש בין מסלולי ההשקעות השונים, הזכאות לקבלת הלוואה וכן הלאה.

4 דברים שחשוב שתדעו על קרן השתלמות לעצמאי

אנחנו כבר יודעים אם כך מהי פחות או יותר קרן השתלמות לשכיר ועצמאי. אפיק חיסכון לטווח בינוני מבוקשת שיש בה הטבות מס, וגמישות ברמה גבוהה. בקרן השתלמות לשכיר ועצמאי החוסך לא צריך להשתמש בכספי הקרן למטרה המקורית, אלא למעשה יכול להשתמש בכסף בסיום תקופת החיסכון וזאת לאחר שש שנים. 

אך לא כולם יודעים שקרן השתלמות מתאימה גם לעצמאיים. לפני שאתם רצים לבצע השוואת קרנות השתלמות אנחנו שמחים לשתף אתכם ב – 5 עובדות על קרן השתלמות לעצמאיים שתגרום לכם להבין למה מומלץ שתשקיעו בה:

  • למה קרן ההשתלמות משתלמת לכם

היתרון הגדול ביותר של קרנות ההשתלמות הוא הטבות המס. נכון לשנת 2022 כל עצמאי יכול להפקיד בקרן ההשתלמות עד לתקרה של 18,960 שקלים ואף ליהנות מהטבת מס כפולה המייצגת הפקדת כספים הפטורים מ25 אחוזים מס רווח הון ריאלי במעמד המשיכה. יחד עם זאת, חשוב לציין שהטבה זו רלוונטית אך ורק לעוסק מורשה, ולא לעוסק פטור. 

  • למועד ההפקדה יש חשיבות

שימו לב למועד ההפקדה, הפקידו את הכסף עד סוף השנה (משמע, היום האחרון של השנה, 31 בדצמבר). כספים המופקדים לאחר מכן נחשבים אל שנת המס הבאה ולא תוכלו ליהנות מהם בהטבה לשנה הנוכחית. הפקדה לקרן השתלמות באופן עצמאי נחשבת מוכרת רק אחרי שהיא נקלטת בחברה המנהלת את הקרן, ותוך כך גם נכללת בדוח השנתי של אותה השנה. אל תחכו לרגע האחרון, בצעו הפקדה שנתית או הפקדה אחרונה לשנה מספר שבועות לפני סוף השנה. 

  • אין מגבלה על גובה ההפקדה

אחד היתרונות שאכן אין הגבלה על גובה ההפקדה החודשית. יחד עם זאת, על מנת שתוכלו ליהנות מההטבות תוכלו להפקיד עד 18,960 שקלים. אם אתם מפקידים מעבר לתקרת ההפקדה ישנו מס על הפקדה מסכום החורג מסכום זה. משמע, על התוספת תהיה הטבה החייבת במס. בנוסף לכך, מס של 25 אחוז על רווח ריאלי במעמד משיכת הכספים. 

  • הפקדות נגישות ובקלות

את ההפקדות לקרן ההשתלמות עבור עצמאיים מבצעים פעם בחודש בהפקדה אחת. או לחילופין בהפקדה חד פעמית במהלך סוף השנה. אפשר לבצע העברות באמצעות העברה בנקאית, כרטיס אשראי או גם הוראת קבע. 

4 דברים שחשוב שתדעו על קרן השתלמות לשכיר

  • מהי קרן השתלמות לשכירים

זוהי למעשה תכנית חיסכון לטווח בינוני אליה מפקידים השכירים וגם המעסיקים כל חודש סכום בהתאם לגובה השכר. החיסכון הופך אפשרי למשיכה לאחר שש שנים. אפשר להמתין עם המשיכה כדי ליהנות מאפקט הריבית, אך זה כבר נתון לשיקולכם במידת הצורך. 

  • הטבות מס משמעותיות 

היתרון המרכזי הוא פטור ממס. זהו יתרון שגובר על כל תכנית חיסכון אחרת בין אם קופות גמל או קרנות השתלמות ועל כן כאשר אתם מבצעים בדיקה על קופת גמל להשקעה או קרן השתלמות יש לקחת בחשבון את הפרמטר החשוב של הטבת המס. בנוסף לכך כל רווח שאתם צוברים בקרן ההשתלמות וזאת בהתאם לגבולות התקרה אכן פטור ממס להבדיל משאר מוצרי החיסכון הפיננסיים.

  • אין חובת הפרשה לקרן השתלמות

חובת ההפרשה עבור כספים היא על פי החוק לקרן פנסיה, ולא לקרן השתלמות. ישנם מקומות המאפשרים זאת כבונוס, ואם אתם אכן נמצאים במקום כזה ללא ספק עליכם לבחור באופציה של קרן השתלמות ולדאוג להסכם מסודר המציין זאת. 

  • כך תבחרו נכון

על סמך סעיף 20 לחוק הפיקוח על מוצרים פיננסיים כל עובד יכול לבחור באיזו קרן השתלמות הוא מעוניין להפקיד כספים. זאת בהנחה והמעסיק מציע לו והוא אכן זכאי לה. את הבחירה עליכם לבצע בהתאם לשיקולים של השוואת תשואות, חוסן הניהול, מדיניות השקעה, דמי הניהול ועוד.  

קרן השתלמות לשכיר ועצמאי – שאלות ותשובות

קרנות השתלמות לשכירים שונות במעט מקרנות ההשתלמות לעצמאיים, ולכן חשוב מאוד לבדוק, להכיר ולהבין באיזו קרן השתלמות מדובר כאשר המפקידים הם שכירים. 

בקרן השתלמות לשכירים, מה קורה אם ההפקדה היא מעבר לתקרה?

אם הפקדת המעסיק חורקת מהתקרה היא חייבת במיסוי ויוטל על הכסף חלק מההפרשה בחריגה. בנוסף לכך הרווח הריאלי יהיה חייב במס של 25 אחוזים במעמד משיכת כספים.

האם אפשרי לעבור לקרן השתלמות אחרת?

אם יש בידכם כבר קרן השתלמות ואתם מעוניינים בניוד כספים אפשרי לעשות זאת על סמך תקנות הניוד. הפעולה הזאת יכולה להיעשות ללא אירועי מס, ובהתאם לוותק שנצבר בקרן ההשתלמות. 

איפה פותחים קרן השתלמות לשכיר ועצמאי?

עבור שכירים פתיחת קרן ההשתלמות היא בדרך כלל דרך הסוכן במקום העבודה, אך יש אופציה לבחור מקום אחר ולא כל השכירים יודעים זאת. עבור עצמאיים, יכולים לבחור בכל מקום ובאמצעות כל סוכן ביטוח על פי ההעדפות שלהם. 

חברת 'גמל נט' מאפשרת לכל המעוניינים בכך לבצע השוואות נוחות, מהירות ונגישות של קרן השתלמות לשכיר ועצמאי, קופות גמל חסכונות, קרנות פנסיה ופוליסות חיסכון והכל במקום אחד, בקליק אחד. הכנסו כבר עכשיו להשוואות ריאליות ותיהנו מחווייה נגישה, נוחה, טכנולוגית וחדשנית.

שתף:

מעוניין לקבל ייעוץ מקצועי ללא התחייבות? חייגו 053-251-9595

או השאירו פרטים ויועץ מקצועי מוסמך ישמח לסייע לכם

    FEEDBACK

    Description

    Accessibility Statement

    array(0) { }