מסלול:

תשואה מצטברת

ענף הנדל"ן בארצות הברית ותיק ההשקעות שלכם


שתף:

אנחנו לא צריכים לספר לכם עד כמה רותח שוק הנדל"ן בפרט ענף הנדלן בארצות הברית. בישראל בעשרים השנה האחרונות המגמה היא  מגמה קבועה של עליית מחירים ובממוצע דירה מכפילה את ערכה כמעט כל חמש שנים. הרווחים העצומים שמניב שוק הנדל"ן רק מתחדדים לאור העובדה ששוק ההון תנודתי ולא יציב, הריבית נמוכה והאינפלציה התחילה להרים את הראש. מאידך, המחסור בדיור והדמוגרפיה החיובית בישראל מבטיחים שבטווח הנראה לעין הנדל"ן (שמחיריו ממילא מוצמדים למדד כך שהאינפלציה לא פוגעת בהשקעה) ישמור על ערכו. מכאן שהשקעה בנדל"ן היא השקעה אלטרנטיבית מעולה שלא רק שומרת על ערך הכסף שלכם אלא גם מגדילה אותו אפילו בתקופות של חוסר וודאות כמו העת הנוכחית.

 

ענף הנדלן בארצות הברית עתיר הזדמנויות

הבעיה עם השקעה בנדל"ן היא ברף הכניסה הגבוה אליה. בשונה משוק ההון, מרבית המשקיעים בנדל"ן עושים זאת באופן ישיר. כלומר, הם רוכשים 'דירה להשקעה'. אך באקלים הנוכחי והמחירים המאמרים, המשמעות היא השקעת מינימום של מיליון או מיליון וחצי ש"ח (לדירת השקעה צנועה מחוץ לאזורי הביקוש המרכזיים) וזה חסם שמעט מאוד ישראלים יכולים לעמוד בו. לכן, השלב הבא של האבולוציה של תחום השקעות הנדל"ן בישראל הוא נדידה אל מעבר לים ובעיקר לשוק הדיור האמריקאי. שווקים בחו"ל ובעיקר בארצות הברית טרם השלימו את הזינוק הגדול. שוק הנדל"ן בארצות הברית עוד לא השלים את התיקון ממשבר הסב-פריים בסוף 2008 ועדיין יש בו הרבה מאוד הזדמנויות. מדובר בשוק עצום עם המון תת סגמנטים והבדלים בין המדינות השונות. כאן חשוב לומר שקל מאוד ללכת לאיבוד בשוק הנדל"ן בארצות הברית ובשונה מישראל בו לא קיים נדל"ן חסר שווי בארצות הברית יש הרבה נדל"ן זבל שחייבים לדעת להיזהר ממנו, או להבדיל לבוא עם תכנית סדורה ולהפוך את הזבל לזהב. לכן, הכלל הראשון הוא לפני שנכנסים להשקעת נדל"ן בארצות הברית צריך לעשות הרבה שיעורי בית ועדיף להיכנס להשקעה הזו בעזרת גורם אמין ומנוסה שמכיר את השוק והנהלים ששונים מאוד מאלו שאנו מכירים מהשוק בישראל.

 

מודל חכם של השקעה בנדל"ן

אחד המודלים המעניינים בהשקעה בנדל"ן בארצות הברית הוא השקעה במתחמי מולטי פמילי (Multi family). למה הכוונה? בשונה בישראל בארצות הברית יש  הרבה מאוד בניה ייעודית להשכרה. בניה להשכרה מכונה מולטי פמילי וההבדל החד בינה לבין בניה רגילה היא שכל היחידות רשומות, בעצם, כיחידה אחת בטאבו. יש יחידות מולטי פמילי קטנות של בניין בודד או מקבץ של כמה בתים פרטיים ויש מתחמי מולטי פמילי שהם שכונות שלמות עם מאות יחידות דיור (שכאמור, מבחינת רישום הבעלות רשומות כיחידה אחת). הרבה מהזדמנויות הנדל"ן שבאמת משתלמות הן עסקאות לקניה, השבחה וניהול של מתחמי מולטי פמילי. מדובר בעסקאות מאוד גדולות ולכן התפתחו קרנות נדל"ן שמתמחות בסגמנט הזה. ההתנהלות מול המשקיעים מאוד מזכירה את המודלים בשוק ההון, אך בעוד בשוק ההון המשקיע מחזיק במניות או אגרות חוב, במודל ההשקעה במולטי פמילי המשקיע מחזיק בחלק יחסי מהנכס. מדובר בדרך נהדרת להיחשף לתחום נדל"ן רווחי בלי להיכנס להרפתקה הכרוכה ברכישת דירה ובלי להסתבך עם ניהול הנכס. כמובן שחשוב לבחור בקפידה את הקרן ולהבין איזה פרויקטים היא מקדמת ומנהלת, מהבחינה הזו זה לא שונה מכל השקעה אחרת. אך, בחירה נכונה ומוצלחת יכולה להפוך את ההשקעה למרכיב חשוב בפורטפוליו ההשקעות שלכם, ששומר על ערך הכסף שלכם ופותח לכם אפיק נוסף לרווחים אפשריים.

 

צרו איתנו קשר עכשיו וגם אתם תתחילו לחסוך המון כסף !

שתף:

    FEEDBACK

    Description

    Accessibility Statement

    array(0) { }