מסלול:

תשואה מצטברת

מטבעות קריפטו כנכס אלטרנטיבי


שתף:

חוסר היציבות בשוק ההון והאינפלציה שהתחילה להרים את הראש אחרי שנים ארוכות שעמדה על שיעור זניח. הפנו את תשומת הלב של המשקיעים להשקעות האלטרנטיביות. מה שהופך את השקעות אלו ל'אלטרנטיביות' זו העובדה שהן לא מושפעות ישירות משוק ההון והבורסה ובהרבה מקרים הן גם חסינות לפגעי האינפלציה. במאמר זה נסקור בקצרה תחום מתפתח בולט אחד בקטגוריות ההשקעות האלטרנטיביות והנכסים האלטרנטיביים – מטבעות הקריפטו.

בראשית היה הביטקוין

אין ספק שאם היו ממציאים 'מנהרת זמן פיננסית' אחד מתאריכי הביקור הכי פופולריים שלה היה הראשון בינואר 2009, היום בו הגיח מטבע הביטקוין לאוויר העולם. מי שהיה רוכש ביטקוין באותו יום בסכום צנוע של 5 דולר ושומר על המטבעות שרכש היה כנראה שווה היום מיליונים. הביטקוין שבתחילת הדרך נחשב בדיחה פתח תחום חדש לגמרי של אמצעי תשלום דיגיטליים שאנחנו מכירים היום בשם: 'מטבעות קריפטו'. מאז שבא הביטקוין לעולם נולדו בערך עוד 1,400 מטבעות קריפטו. חשוב לציין שלצד העובדה שיותר ויותר ארגונים, חברות ואפילו מדינות מכירות בערך של מטבעות הקריפטו ומקבלות אותם כאמצעי תשלום לגיטימי, יש גם הרבה התנגדות במערכת הפיננסית והפוליטית המסורתית לאמצעי הזה ויש כלכלנים בכירים שסבורים שמדובר בבלוף. בפועל מדובר בחלק ממציאות החיים שלנו ואם אנחנו צריכים להמר מטבעות הקריפטו הם כאן בשביל להישאר. אחרי שזה נאמר, מטבעות קריפטו הם בהחלט השקעה ברף סיכון גבוה. אז למה אנחנו מספרים לכם עליהם? ובכן, בגלל שהם היום גם מהווים 'השקעה אלטרנטיבית'. כשאנחנו מדברים על השקעות אלטרנטיביות אנחנו מתכוונים להשקעות שהן אלטרנטיבה להשקעה בשוק המניות ולא מושפעות ממנו. למה זה חשוב? בגלל התנודתיות בשוק ההון מומלץ שכחלק מתמהיל ההשקעות יהיו גם השקעות אלטרנטיביות שיגדרו את המשקיע במקרה של מפולת בבורסה. בהקשר הזה מטבעות קריפטו נחשבים כפתרון מצוין.

 מטבעות קריפטו כנכס אלטרנטיבי ?

כמו בכל השקעה אף פעם, באמת, אי אפשר לדעת מה ילד יום. קל וחומר כאשר מדברים על השקעה במטבעות קריפטו. מתוך כ-1,400 מטבעות יש הרבה מאוד מטבעות נפל ואפילו כמה שהם בגדר הונאה ממש. גם המטבעות המוצלחים מתאפיינים בתנודתיות רבה, אך כאשר סוקרים את שוק הקריפטו בשנה האחרונה בהחלט אפשר לסמן כמה מטבעות שיכולים לשמש כנכסים אלטרנטיביים ראויים ובמידת סבירות גבוהה אפילו לספק תשואה נאה על ההשקעה. הנה, כמה מטבעות כאלה ששווה שתכירו.

  • ביטקוין – המלך הבלתי מעורער

הראשון והוותיק במטבעות הקריפטו הוא גם היום בגדר מטבע באנקר שלמרות התנודתיות בסך הכול חייך אל מרבית האנשים שבחרו להשקיע באמצעותו. העובדה שהשווי שלו קפץ לממדים מפלצתיים קצת פוגעת בתפקיד המקורי שלו כאמצעי תשלום ורף ההשקעה הראשוני בו הוא גבוה, אך כנכס אלטרנטיבי הוא רלוונטי מתמיד.

  • אתר – הסגן של בר כוכבא

מטבע האתר שנולד יחד עם רשת האתריום (באמצעותה הופקו הרבה מאוד מטבעות קריפטו) הוא המגה מטבע השני של שוק מטבעות הקריפטו וצועד בצילו של הביטקוין שנים ארוכות ובערך מאותם סיבות נחשב לנכס אלטרנטיבי מצוין.

  • BNB – הזירה לוקחת פיקוד

BNB הוא מטבע חדש והוא גם דרך מצוינת להבין את האבולוציה של עולם הקריפטו. מי שעומד מאחורי המטבע היא חברת בייננאס שמפעילה את זירת המסחר הגדולה בעולם במטבעות קריפטו. ה-BNB נולד כמטבע מעבר שמקנה הנחה בעמלה בעת המסחר בבייאננס, עובדה זו הפכה אותו לסופר מבוקש וערכו זינק מאז תחילת השנה במאות אחוזים.

  • לייטקוין – המיני ביטקוין

לייטקוין הוא אחד המטבעות הבולטים בקטגוריה שמכונה – אלטים. כחומר, מטבעות קריפוטו שהולכים לפי המודל והרציונל של הביטקוין אבל משמשים כאלטרנטיבה יותר יעילה שלו. לייטקוין הולך בעקבות הביטקוין אבל השער ההתחלתי הצנוע שלו הופך אותו לנגיש יותר ויעיל יותר כאמצעי תשלום ובשנים האחרונות הוא אחד המטבעות היציבים בשכונה.

צרו איתנו קשר עכשיו וגם אתם תתחילו לחסוך המון כסף !

שתף:

    FEEDBACK

    Description

    Accessibility Statement

    array(0) { }