מסלול:

תשואה מצטברת

השוואת קופות גמל להשקעה מניבה


שתף:

השקעה טובה היא כזו שתמקסם את סכומי הכסף שאתם מפקידים, ותאפשר לכם ליהנות בבוא העת מהקרן ומהרווח גם כן. כמובן שכדי שאכן כך יהיה חשוב לבצע השוואת קופות גמל להשקעה. השוואה זו תוביל אתכם לאיתור קופת גמל להשקעה שאכן תניב תשואות מקסימליות. השוואת הקופות תתייחס למספר רכיבים שיחד מספקים לכם את התמונה המלאה לגבי החסכון המדובר, זאת כדי לקבוע האם הקופה משתלמת ומניבה תשואות, והאם היא מתאימה לאופי ההשקעה שאתם רוצים להשקיע. הפתרון של קופות גמל מאפשר לכל אחד לחסוך את כספו בצורה חכמה ומותאמת לו אינדיבידואלית במטרה לחסוך ולהגדיל ככל שניתן את ההון.

החשיבות של התאמת קופת גמל

בבואנו לדון על נושאים של חסכונות פנסיוניים, על השוואת קופות גמל ועל חסכונות בכלל, חשוב לציין כי מוצרים אלו צריכים להיות מותאמים היטב ללקוח, זאת לפי היכולות הנוכחיות שלו לחסוך, לפי הגיל וכן לפי נתונים נוספים. כאשר אחד הפרמטרים החשובים ביותר הינו התוכנית הכלכלית שיש לחוסך לימים שלאחר פרישה מעבודה. זאת מחמת העובדה שמוצרי חסכון כמו קופות גמל להשקעה נועדו לאפשר רווחה כלכלית לאזרח שמגיע לשלב הפרישה מעבודה, אך חשוב לו ליהנות מהכנסה קבועה ומיציבות כלכלית נאותה. התאמה טובה תוביל לרווחים כספיים גדולים יותר מכספי החסכון. באמצעות השוואת קופות גמל להשקעה תוכלו לבדוק את האפשרויות העומדות בפניכם.

השוואת קופות גמל להשקעה ועלויות דמי הניהול

אחד המרכיבים שמשפיע על הרווחיות ועל הכדאיות של קופת הגמל הוא העלות של דמי הניהול. למעשה כל קופת גמל שהיא כרוכה בעלויות דמי ניהול אותם משלמים לבית ההשקעות או לחברת הביטוח. אמנם יש תקרה מקסימלית אשר מגדירה מהו הסכום המקסימלי אותו ניתן לגבות. בפועל המחירים נמוכים משמעותית מהתקרה הזו. בכל מקרה לגופו יש לבצע השוואת קופות גמל להשקעה, ולאתר את החברה שמציעה לכם מוצר חסכון משתלם אשר דמי הניהול שלו אינם מהגבוהים. מעבר לכך – כדאי לוודא שדמי הניהול נמוכים מהממוצע הקיים בענף. 

דמי הניהול והכספים שלכם

כל משקיע צריך להבין שככל שדמי הניהול שלו גבוהים יותר, כך הסכומים העצמיים שלו פוחתים. זאת מהסיבה הפשוטה שדמי הניהול יורדים מסכומי הכסף שבקופה. כך שככל שדמי הניהול שמתקזזים יהיו מועטים, כך הקופה שלכם תכיל סכומים גבוהים יותר של כסף. לקוח שרוכש מוצר ביטוחי צריך לדעת שדמי ניהול הם נושא שניתן להתמקח עליו. כלומר, לדון ולדרוש מהחברה הפחתה בדמי הניהול.

בדיקת התשואות של קופות הגמל

השוואה של קופות גמל תכלול בין היתר גם את עניין תשואות קופות גמל. הבדיקה הזו צריכה להתבצע על ידי מי שמבין בנושא, ויודע כיצד לזהות מגמות של קופות גמל ותשואות. באופן כללי ניתן לומר שאי אפשר לקבוע מהן התשואות של קופות הגמל בהסתכלות מקומית על פרק זמן קצר, שכן רק מבט שכולל התרחשויות שנמשכות כחמש שנים יוכל ללמד אותנו באמת מהי המגמה הכללית, בלי שאירועים מקומיים ישפיעו על הנתונים. גם לגבי קופת גמל חדשה חשוב לבדוק, אך בגלל שלא חלפו מספיק שנים נכון להשתמש בבדיקה של תשואות בקופות גמל ששייכות לאותו בית השקעות ובמסלול דומה.

השוואת קופות גמל להשקעה ומדד שארפ

אחד הנתונים החשובים ביותר שיש לשים לב אליו בעת השוואת קרנות השתלמות הוא מדד שארפ. מדובר על מדד שנועד להציג בפנינו את היחס בין גובה התשואה הצפויה של הקופה לביו הסיכונים שלה. מקובל להשתמש בביטוי מדד שארפ גבוה עבור קופות גמל בעלות סיכון נמוך. המדד הינו אוניברסלי והוא מאפשר לדרג את הסיכונים של השקעות שונות. שיטת החישוב היא כזו: מחסירים מסכום תשואות קופות גמל את הריבית שהינה חסרת סיכון. התוצאה המתקבלת מחולקת בסטיית התקן שמחושבת לפי נתונים של תשואות של מספר שנים. כאשר תוצאה נמוכה יותר מובילה למדד שארפ גבוה.

עוד על השוואות בין קופות גמל

השוואה מתבססת על נתונים שמתקבלים ממשרד האוצר, והיא מאפשרת להשוות בין תשואות של הקופות בשנה החולפת. כמו כן ניתן להשוות תשואות של חמש שנים אחרונות, השוואת מדד שארפ והשוואת דמי הניהול. בבואכם לבצע השוואת קופות גמל להשקעה ההמלצה היא לבחור לפני הכול את סוג הקופה הרצויה בהתאם למטרה שלכם. לאחר מכן תוכלו לבחור את המסלול הרצוי בהתאם לרמת הסיכון שאתם מוכנים לקחת.

בהשוואה שאתם עורכים עליכם להתמקד בקופות גמל שלהם תשואות גבוהות במשך חמש שנים. כמו כן העדיפו קופת גמל שהיא בעלת מדד שארפ גבוה. הנתון של יתרת נכסים יוכל ללמד אתכם מה סדר הגודל של קופת הגמל. את ההשוואה ניתן לבצע באופן עצמי באמצעות מערכת דיגיטלית, כמו כן ניתן לקבל הכוונה מיועץ מקצועי כמו אנליסט קופת גמל להשקעה מניות שיסייע לכם בבחירת המסלול, גובה ההשקעה והקופה בה תשקיעו.

  • לאילו נתונים יש להתייחס בעת השוואת קופות גמל להשקעה?

חשוב להתייחס לנתונים כמו מדד שארפ, דמי ניהול, גובה התשואות וכדומה. הנתונים הללו נותנים לכם תמונה ומסבירים לכם האם קופת הגמל הנבדקת אכן משתלמת ומתאימה.

  • כיצד ניתן לבצע השוואת קופות גמל להשקעה?

מערכות דיגיטליות מתקדמות מאפשרות לנו לערוך בדיקה ולקבל נתונים בעזרת מסננים מיוחדים.

חברת גמל נט מציעה ללקוחותיה מענה מתקדם ומדויק בכל מה שקשור לעניין השוואה בין קופות גמל. המערכת מכילה נתונים מדויקים ומעודכנים, והיא מאפשרת לכל לקוח לערוך את הבדיקות הרצויות לו, לאיתור קופות הגמל להשקעה הרצויות לו.

שתף:

מעוניין לקבל ייעוץ מקצועי ללא התחייבות? חייגו 053-251-9595

או השאירו פרטים ויועץ מקצועי מוסמך ישמח לסייע לכם

    FEEDBACK

    Description

    Accessibility Statement

    array(0) { }