מסלול:

תשואה מצטברת

הרפורמה בסין ותיק ההשקעות שלכם


שתף:

מה לא נאמר על 'הענק הסיני', המדינה שעד תום המילניום הקודם עוד היתה כלכלה חלשה יחסית, פתחה בזינוק עצום והיום היא מוגדרת ככלכלה השנייה בגודלה בעולם, ממש אחרי ארצות הברית שכבר מרגישה היטב הנשיפות הסיניות בעורפה. למרות שרשמית עדיין מדובר במדינה קומוניסטית עם שלטון מרכזי שגם היום יש לו לא מעט אלמנטים דכאניים, סין מציגה בשנים האחרונות צמיחה שנתית ממוצעת שעומדת סביב 8%. בהתחשב בגודל האוכלוסייה מדובר בהישג מרשים.

 

 

מעבר לכלכלת עולם ראשון

אם פעם העולם הסתכל על סין כעל מפעל גדול של מוצרים מאיכות ירודה, התמונה הזו משתנה במהירות. הצמיחה בסין הביאה לעלייה ברמת החיים ולעלייה ברמת השכר. היום סין היא כבר לא המקום הכי זול לייצר בו, ובהתאמה יש היום תעשייה סינית סופר איכותית במגוון ענפים ועם כניסה הולכת וגוברת לעולמות האלקטרוניקה והטכנולוגיה. הסינים שגם משקיעים המון בחינוך מתחילים להראות סימנים שגם בטכנולוגיה ובהייטק יש להם מה להגיד – כך שכל היחס של העולם אל התעשייה והכלכלה הסינית הולך להשתנות. העלייה ברמת החיים והפתיחות למערב הביאה לכך שסין היא כבר לא מקום שרק מייצרים בו או רוכשים בו סחורות וחומרי גלם – סין היא גם שוק של מאות מיליוני אנשים עם כוח קניה הולך וגדל. זה נכון ברמת הצרכן הקטן ונכון גם ברמת חברות ותאגידים. גם אצלנו בארץ יש נוכחות גדולה של חברות סיניות שמבצעות פרויקטי תשתית כמו גם השקעות של תאגידים סיניים. רק לפני מספר שנים חברת תנובה, ממותגי הדגל של ישראל, נרכשה על ידי תאגיד סיני  והיא לא היחידה. למעשה, כבר היום כמעט כל מי שמושקע בבורסה מושפע באופן ישיר או עקיף מהכלכלה הסינית. כמו אותו משל על 'משק כנפי הפרפר בסין', המדינה הרחוקה שנתפסת עבור רובנו כזרה ומוזרה היא חלק מהמשחק הכלכלי העולמי שמשפיע על הכיס שלנו. אז למה שלא לעבוד עם זה?

מדיניות הרבה יותר נוחה למשקיעים זרים

השקעות זרות וחשיפה לכלכלה הסינית אינם בגדר עניין חדש. הרבה מאוד זרים ובכלל זה גם ישראלים עושים עסקים בסין כבר תקופה ארוכה. אך השקעה בסין אינה דבר טריוויאלי והממשלה (ושוב, בסוף היום מדובר בדיקטטורה) הערימה קשיים רבים. לא היה ניתן להשקיע ללא שותף מקומי, לא היה ניתן לרשום חברה זרה בסין (ללא שותף סיני שהקול שלו הוא הקול הקובע) ובכלל משקיעים זרים זכו ליחס מפלה לעומת משקיעים מקומיים ורבים נפלו קורבן להונאות. מנגד לציבור בסין לא היתה יכולת להשקיע באופן ישיר בחברות מחוץ למדינה. בחודשים האחרונים הוחלט על רפורמה בסין שתסיר חלק ניכר מהחסמים שצוינו: ניתן יהיה לרשום חברה זרה בסין, משקעים זרים לא יופלו ואפילו תוקם רשות שטפל במקרים בהם משקיעים כאלה יופלו או יפלו קרבן להונאות, זרים יוכלו להשקיע באופן ישיר בבורסה הסינית ואזרחי סין יוכלו להשקיע מחוץ למדינה.  אמנם עדיין יהיו הגבלות ויש רשימה של 'תחומים אסורים' בהם אסור לחברות זרות להשקיע (מתכות יקרות, אמצעי תקשורת ועוד תחומים מסוימים), אך ביחס למצב ששרר ערב הרפורמה מדובר בשינוי אדיר והזדמנות גדולה. כבר היום רואים, למרות משבר הקורונה והכעס על סין, יותר התעניינות בהשקעות בסין ויש להניח שזו רק תגבר בחודשים הקרובים וניתן לנחש, בזהירות, כי תיק השקעות שייחשף להשקעות חכמות בסין יניב תשואות יפות שלפחות חלקן קשור ברפורמה ובפתיחת הכלכלה הסינית להשקעות ומשקעים זרים.

 

צרו איתנו קשר עכשיו וגם אתם תתחילו לחסוך המון כסף !

שתף:

    FEEDBACK

    Description

    Accessibility Statement

    array(0) { }