מסלול:

תשואה מצטברת

הכוח של השקעות ירוקות


שתף:

אם מישהו היה צריך תזכורת על הכוח של השקעות ירוקות, החשיבות של המעבר ל'אנרגיה ירוקה' ו'תעשייה ירוקה', הגיע חודש אוגוסט 2021 וארגון האו"ם פרסם את הדוח הבין ממשלתי בנושא שינויי האקלים. הדוח שקובע ששינויי האקלים הנם תוצאה של מעשי ידי אדם מציין שהגיעה השעה לפעולה דרסטית. למה במאמר שעקרו סקירה של הזדמנות השקעה אנחנו מספרים לכם את כל זה? ובכן, בגלל שההתחממות הגלובלית והריאקציה אליה נמצאים בלב מה שהגדרנו בכותרת 'השקעות ירוקות'.

המציאות פוגשת את הרגולציה

התנהלות ירוקה ועקרונות 'הקיימות' הם כבר לא בגדר אקט התנדבותי שחברות ותאגידים מאמצים למטרות יחסי ציבור. כיום ברבות ממדינות העולם יש רגולציה שמחייבת חברות לפעול באופן ידידותי לסביבה. בנוסף, לצד משבר אקלים העולם סובל ממשבר אנרגיה ומהתדלדלות מרבצי דלקי המאובנים (נפט, פחם וגז טבעי) ודורש הפקה ממרבצים שהגישה אליהם יותר מורכבת ויקרה. כתוצאה מכך מחירי הדלקים מאמירים ולכן גם ללא שום דרישת רגולציה יותר ויותר חברות פונות לכיוונים של אנרגיה מתחדשת, כמו למשל אנרגיה סולארית. אנרגיה מתחדשת אינה רק ידידותית יותר לסביבה, היא גם פתרון זול יותר לאלטרנטיבה של אנרגיה מבוססת דלקי מאובנים. שינוי הכיוון העולמי הזה דורש הרבה מאוד השקעה בטכנולוגיה. כי האלטרנטיבות לאנרגיה וחומרי הגלם המזהמים והטיפול בפליטות הם כמעט תמיד פרי פיתוח טכנולוגי. פיתוח טכנולוגי שיש לו היום שוק גדל והולך שמייצג ביקוש קשיח. לכן, השקעה בטכנולוגיות שנועדו לקדם תעשייה ירוקה יותר הפכו לקטגוריית השקעות טרנדית ומבוקשת שנקראת: 'השקעות ירוקות'. על מה מדובר בתכלס? ובכן, למשל: באנרגיה סולארית ופתרונות נוספים של אנרגיה מתחדשת, בתחום טיהור המים והשפכים, בפיתוח חומרי גלם מתכלים שאינם פוגעים בסביבה – כל אלו הן דוגמאות לכוח של השקעות ירוקות'.

דרך מצוינת לגדר את תיק ההשקעות שלכם

כמו שהבנתם הניתוח מלמד ש'הכוח של השקעות ירוקות' עשויות להיות השקעות מוצלחות. כמובן שכאשר אתם משקיעים באופן ממוקד בחברה חשוב לוודא שהיא לא רק ממוקמת בקטגוריה 'הנכונה' של השקעה ירוקה, אלא גם שהביצועים והמוצר שהיא מציעה בפועל מרשימים. מרבית המשקיעים בישראל לא מבצעים השקעה ישירה והדרך שלהם להיחשף להשקעה ירוקה היא בעיקר דרך קרנות שזה תחום התמחותם. קרנות מסוג זה שלרוב גם יתהדרו בתואר 'קרנות ירוקות' משקיעות בחברות בקטגוריה ומנהלי ההשקעות שלהם יבחרו להשקיע במספר חברות או מיזמים ירוקים אחרי שעברו אנליזה. באופן כזה, יכול גם משקיע קטן מהשורה להיחשף להשקעות האלה. עכשיו נשאלת השאלה: מה הערך של השקעות ירוקות עבור המשקיע? ראשית מעצם טיבה יש סיכוי ש'השקעה ירוקה' תהיה השקעה מוצלחת – כי יש ביקוש קשיח לפתרונות האלה. שנית, הרציונל של הסיבה הראשונה גם ממקם את ההשקעות הירקות בסל ההשקעות האלטרנטיביות. מה הן השקעות אלטרנטיביות? ובכן, השקעות אלטרנטיביות הן השקעות שמהוות אלטרנטיבה לשוק המניות. שוק המניות הוא אמנם זירה רווחית, אך הוא גם זירה שקיים בה אלמנט של סיכון. כשהבורסה נופלת בגלל אירוע לא צפו או משבר (וראינו את התנודתיות של שוק המניות במהלך משבר הקורונה) הפגיעה היא רוחבית. השקעה אלטרנטיבית היא השקעה שאינה מושפעת או אינה מושפעת באופן מהותי משוק ניירות הערך. העובדה שהשקעות ירוקות הן בעלות ביקוש קשיח שאינו קשור לבורסה, הופכת אותן להשקעות אלטרנטיביות. איך זה קשור לתיק ההשקעות שלכם? הקשר נובע מהעובדה שמומלץ שתיק ההשקעות יהיה מאוזן ויכיל גם השקעות אלטרנטיביות שמגדרות ומאזנות את תיק ההשקעות ומצמצמות את הפגיעה במשקיע במקרה של משבר בבורסה  או משבר גלובאלי שמניע משבר בבורסה.

צרו איתנו קשר עכשיו וגם אתם תתחילו לחסוך המון כסף !

שתף:

    FEEDBACK

    Description

    Accessibility Statement

    array(0) { }