מסלול:

תשואה מצטברת

דירה להשקעה או השקעה בשוק ההון?


שתף:

בעשור וחצי האחרונים הרבה מאוד משקיעים בחרו להוציא את כספם משוק ההון ולרכוש דירה או נכסי נדל"ן אחרים להשקעה. כשמסתכלים על הזינוק המתמשך במחירי הנדל"ן בישראל אפשר להבין את הרציונל. בתנאי השוק הישראלי רכישת דירה להשקעה היא לא רק דרך נהדרת לשמור על הכסף (בסופו של יום בשונה מהשקעות רבות אחרות לדירה יש רצפת ערך קשיחה והיא לא יכולה ל'הימחק') היא גם עשויה לעשות תשואה חודשית נאה על השכירות.

דירה להשקעה – השקעה ראשונית גבוהה

הבעיה היא שככל שההשקעה בנדל"ן הופכת ליותר מוצלחת, כך רף הכניסה למשקיעים הבאים מאמיר ועולה. אם לפני עשור עוד היה ניתן למצוא דירות במרכז הארץ בפחות ממיליון ש"ח, היום אפילו בפריפריה קשה למצוא דירות בעלות של פחות ממיליון וחצי ש"ח. כשמוסיפים לכך את העובדה שהעלייה במחירי השכירות לא הדביקה את העלייה במחירי הקניה, כך שגם התשואה משכירות נמוכה יותר ממה שהיה בעבר. במציאות בה דירה להשקעה סבירה מתחילה בעלות של מיליון וחצי או שני מיליון ש"ח, רבים נרתעים או מוותרים על אפיק ההשקעה הזה. נכון שלהשקעה בנדל"ן יש יתרון משמעותי שלא מוצאים בהשקעות אחרות והוא השימוש בהלוואת משכנתא. בתנאי הריבית הנמוכים שמאפיינים את שוק הנדל"ן היום משכנתא עשויה להיות פתרון לא רע, אך באותה נשימה היא גם מעמיסה על ההלוואה את ההחזר החודשי שבמקרים רבים שוחק את התשואה החודשית לחלוטין. כאשר זו המציאות אין פלא שמשקיעי הנדל"ן חיפשו פתרונות חדשים. אופציה אחת שגם היא צוברת פופולריות בשנים האחרונות הם השקעות נדל"ן בחו"ל. ארצות הברית, צ'כיה, הונגריה, גרמניה ויוון הם רק כמה משורה ארוכה של יעדים שישראלים נוהרים אליהם בשנים האחרונות בתקווה ליהנות מתשואות עודפות ורף כניסה נמוך. אך גם הפתרון הזה רחוק מלהיות מושלם ובשנים האחרונות ראינו הרבה מקרים של חברות לא מקצועיות שפעלו בתחום הנדל"ן מעבר לים שגרמו הפסדי עתק למשקיעים.

השקעה בנדל"ן דרך שוק ההון

הבשורות הטובות הן שיש פתרון חכם עבור משקיעים שרוצים ליהנות מהשילוב יוצא הדופן של עליות מחירים וסיכון נמוך, בלי להסתכן בהרפתקאות וכמובן, בלי השקעה ראשונית ענקית ובלי לקחת משכנתא. אנחנו מדברים על קרנות נדל"ן המכונות גם קרנות  רייט – REIT (Real Estate Investment Trust). מדובר במכשיר פיננסי שמבחינת הממשק מול המשקיע לא שונה בהרבה מכל קרן השקעות אחרת, מלבד העובדה שהן משקיעות בנדל"ן באופן ישיר (באמצעות השקעה בפרויקטים בארץ ובעולם) או עקיף (באמצעות השקעה בניירות ערך של חברות שמשקיעות בנדל"ן). כמו באמרה הגורסת שאם אתם רוצים כוס חלב אתם לא מוכרחים לקנות פרה, אתם כבר לא צריכים לרכוש דירה להשקעה בשביל ליהנות מהשקעה בנדל"ן – זהו היתרון הכי משמעותי של קרנות הנדל"ן לציבור המשקיעים. כאשר משקיעים באמצעות קרן נדל"ן ניתן להשקיע כל סכום שרוצים ועדיין להישאר חשופים למנוע הצמיחה הנדל"ני.

זה המקום לציין שלקרנות הנדל"ן יש גם תפקיד חשוב בהזנקת ענף הנדל"ן קדימה, כי באותה נשימה שהן אפיק השקעה עבור משקיעים שרוצים להיות חשופים לנדל"ן, הן גם מהוות מקור לגיוס הון עבור חברות יזמיות. ביתרון נוסף של קרנות נדל"ן, קשור בכך שהרבה פעמים הן בוחרות להשקיע בסגמנטים רווחיים שמשקיע בודד יתקשה להיחשף אליהם, כמו למשל השקעה בפרויקטים של דיור מוגן או השקעה במיזמי נדל"ן לתיירות.

עבור משקיע עם הון וסבלנות דירה להשקעה היא גם היום אפיק מוצלח להשקעה, אך עבור מי שמרגיש שאין לו הון ראשוני מספיק לרכישת דירה להשקעה ועדיין מעוניין מהחשיפה שההשקעה הזו מניבה, קרנות הנדל"ן הן פתרון מצוין.

צרו איתנו קשר לייעוץ מקצועי בנושא השקעה בשוק ההון

שתף:

מעוניין לקבל ייעוץ מקצועי ללא התחייבות? חייגו 053-251-9595

או השאירו פרטים ויועץ מקצועי מוסמך ישמח לסייע לכם

    FEEDBACK

    Description

    Accessibility Statement

    array(0) { }