מסלול:

תשואה מצטברת

קרן השתלמות השוואה ומסקנות


שתף:

חסכונות והשקעות הם חלק מהחיים שלנו, כאזרחים חכמים נתור אחרי מוצרי חסכון כדאיים שעונים על הציפיות ועל הצרכים שלנו, ומאפשרים לנו לצבור כספים בסכומים גבוהים. קרן השתלמות השוואה הוא צעד חשוב מאוד, מטרתו לברר כי הנכם חוסכים את הכספים שלכם בקרן משתלמת שמניבה לכם תשואות גבוהות ומשמעותיות. קרן השתלמות משתלמת היא כזו שאכן מאפשרת לכם לחסוך וליהנות מהטבות מס משמעותיות, זאת לצד רכיבים נוספים שמשליכים על הכדאיות של קרן ההשתלמות שלכם. habo מגוון סוגי קרנות דוגמת קרנות השתלמות לעובדי הוראה כדי לאתר את מוצר החסכון המתאים צריך לא מעט הבנה וידע, ועוד יותר מכך – יכולת לבדוק מהן תשואות קרנות השתלמות, ובהתאם לנתונים נוספים איזו קרן השתלמות היא הכדאית על פני כולם.

קרן השתלמות השוואה של נתונים

בחירה של קרן השתלמות תתחיל בניתוח נתונים של קרנות השתלמות שונות. השוואת קרנות השתלמות כוללת מספר היבטים אשר יחד מובילות אותנו למסקנה בדבר הקרן שהיא הכדאית מכולם. חשוב מאוד לציין שכדי לקבל מידע מעודכן ורלוונטי צריך לדעת מאיזה מקור לקבל אותו – רק נתונים מדויקים שניתנים על ידי אנשי מקצוע בענף יוכלו להאיר באור הנכון את השיקולים שלכם, ולהוביל אתכם לקבלת ההחלטה הנכונה בבחירת קרן השתלמות.

התשואות של הקרן

אחת הנקודות המרכזיות בבדיקה של קרנות השתלמות השוואה הינה התשואות של הקרן. כלומר – כמה כסף הניבה הקרן לחוסכים בה? יש שיטעו לחשוב שניתן לבדוק בכל רגע נתון מה מתרחש, ולקבל מידע על עליות וירידות שמתרחשות בכל קרן שהיא. אך למען האמת אין זו הדרך המומלצת. שכן בסופו של דבר אי אפשר להסיק מנתונים מקומיים של קרנות השתלמות על המגמה הכללית. המסקנה היא שצריך לבחון את מגמת התשואות במבט על שכולל תנודות שהתרחשו במהלך שלוש או חמש שנים. התשואות יוצגו בצורה ברורה וניתן יהיה להבין באמת את הלך הרוח ואת הכדאיות של קרן ההשתלמות הנבדקת.

קרן השתלמות השוואה וסיכונים

נקודה מרכזית נוספת שאסור לפספס אותה בבדיקה של קרן השתלמות השוואה, היא הסיכונים של הקרן. לכל אפיק השקעה שהוא יש אחוזים מסוכנים של סיכון שעלולים לפגוע בקרן ובמשקיעים. כמובן שכל חוסך מעוניין להבטיח שהכספים שלו מוגנים מצד אחד, אך מצד שני הוא רוצה שיהיו להם גם סיכויים טובים להרוויח. המשמעות של הנתון הזה היא שאנו צריכים לחפש את היחס בין אחוזי הסיכון לבין גובה התשואות. היחס הזה נמדד באמצעות מדד מיוחד שנקרא בשם מדד שארפ. עליכם לחפש קרן השתלמות השוואה שלה מדד שארפ גבוה ככל שניתן. המדד הזה מספר על רווחיות גבוהה ביחס לסיכון נמוך.

השוואה לעניין דמי הניהול

בית ההשקעות גובה סכומי כסף חודשיים קבועים בגין ניהול הקרן. דמי הניהול הללו יורדים מהחשבון שלכם ובעצם מפחיתים את הכספים שאתם חוסכים. אם כן ברור מאוד מדוע חשוב להשוות גם את הנתון הזה, ולאתר קרן השתלמות השוואה משתלמת שגם מבחינת דמי הניהול שלה היא כדאית. ניתן לבצע השוואת דמי ניהול קרן השתלמות של קרנות שונות כדי לאתר את הקרן שהעלויות בה נמוכות ביחס לאחרות. שימו לב שאמנם קיימת תקרה חוקית שאסור לחברות המנהלות לעבור אותה. אך למרות זאת המחירים בענף נמוכים מהתקרה, ותוכלו למצוא קרנות השתלמות בעלויות נמוכות יחסית. מה גם שבמקרים רבים ניתן להתמקח על הנושא ולהשיג קרנות משתלמות במיוחד בעלויות ניהול נמוכות יחסית.

קרן חסכון – להשוות לבד או בעזרת יועץ?

אמנם יש אנשים שמצליחים לבחור בעצמם לאחר שהם מבצעים לקרן השתלמות השוואה. הם מבינים, מי יותר או פחות בנושא, יודעים איפה אפשר לקבל את הנתונים, וכך הם מחליטים איזו קרן השתלמות מתאימה להם. אך לא מעט אנשים מאבדים ידיים ורגליים בכל העניין הזה. בין המספרים, המדדים והמונחים שאינם שימושיים להם ביום יום. כך שגם אם הם מקבלים את הנתונים ורואים אותם, הדבר אינו מוביל אותם לכדי החלטה. יועץ מקצועי שמבין היטב בנושאי פיננסים וחסכונות יוכל להיות הגורם המשמעותי שיסייע להם באיתור קרן ההשתלמות הכדאית עבורם בהתאם לנתונים ולציפיות שלהם מהקרן.

חסכון שמספק לכם פטור ממיסוי על רווחים

אין ספק שקרן השתלמות היא מוצר חסכון חכם ומומלץ, ולמעשה הוא היחיד שמאפשר לכל אזרח, ללא קשר לגיל פרישה, לחסוך כספים ולמשוך אותם בלי שתהיה עליו חובת מס. דבר שמסביר מדוע כדאי כל כך לחסוך בקרן השתלמות עבור מימון התמקצעות אך ללא רק.

האם בכל מקרה קרן השתלמות פטורה ממס?

לא. אם מושכים את הכסף לאחר שלוש שנים הפטור יחול רק אם הכסף נועד להשתלמויות מקצועיות מוכרות.

אם מדד שארפ אינו גבוה, מה זה אומר?

המשמעות של מדד שארפ נמוך היא כדאיות פחותה של הקרן לעומת קרנות שלהן מדד שארפ גבוה יותר.

קרן השתלמות השוואה הינו שלב נחוץ וחשוב מאוד לפני שיוצאים לדרך ומתחילים לחסוך כספים בכל קרן שהיא. הבדיקה המקיפה נועדה לאתר עבור כל משקיע וחוסך שהוא את הקרן הכדאית והרווחית ביותר עבורו בהתאם לפרמטרים שונים. חברת גמל נט מציעה מענה מקיף ומקצועי מאוד בכל מה שקשור לעניין השוואה בין מוצרי חסכון או מוצרים פנסיוניים, זאת באמצעות ידע מקצועי מקיף לצד פתרונות דיגיטליים מתקדמים מאוד. בעזרתנו יכול כל אזרח לבחור בקפידה את החסכונות המוצלחים שלו.

שתף:

מעוניין לקבל ייעוץ מקצועי ללא התחייבות? חייגו 053-251-9595

או השאירו פרטים ויועץ מקצועי מוסמך ישמח לסייע לכם

    FEEDBACK

    Description

    Accessibility Statement

    array(0) { }